Az OKTÁV Továbbképző Központ Zrt. működésével kapcsolatos információk és ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEI (ÁSZF)
Jelen ÁSZF célja, hogy rögzítse az OKTÁV Zrt. által nyújtott felnőttképzési szolgáltatások igénybevételének feltételeit, valamint a felnőttképzésben részt vevő jogait és kötelezettségeit.
Teljes működésünk és összes szolgáltatásunk középpontjában a szakszerűség, az igényesség, a rugalmasság, a minőség és a társadalmi hasznosságra való törekvés áll. Az első képzők között szereztünk intézményi akkreditációt 2003. január 8.-án. Alapító tagja voltunk az Akkreditált Felnőttképzők Országos Szövetségének.
Tevékenységünk államilag elismert szakmai képzések vagy résszakmák megszerzésére felkészítő szakmai oktatás, és jogszabály alapján szervezett oktatás és képzés, illetve egyéb képzések és továbbképzések széles körét, gazdag választékát nyújtja. Központunk Esztergomban van, emellett irodákat (Budapest, Gizella út 42-44., Maglódi út 6., Székesfehérvár, Várkörút 46.) és képviseleteket működtetünk az ország számos pontján. (Győr, Pécs, Szombathely, Miskolc, Debrecen, Szeged, Szolnok)
Adataink:
OKTÁV Továbbképző Központ Zártkörűen működő részvénytársaság, rövid név: OKTÁV Zrt. székhely: 2509 Esztergom-kertváros, Wesselényi M. u. 35-39.,
adószám: 11181633-4-11, csoportazonosító: 17783518-5-11, cégjegyzékszám: 11-10-001402/221, vezérigazgató: Kőszegi Henrietta, központi e-mail cím: oktav [at] oktav [dot] hu, weblap: www.oktav.hu.
Felnőttképzési engedéllyel 2014. augusztus 1. óta rendelkezünk. Korábbi engedélyünk száma: E-000495/2014. A jelenleg hatályos felnőttképzési törvény alapján kiadott engedélyszámaink: E/2020/000099, B/2020/000752.
Állam által elismert szakképesítésre, résszakmára felkészítő képzéseinknél az engedélyszámunk (E/2020/000099) feltüntetésre került. Jogszabály alapján szervezett képzések és az egyéb képzéseket a vonatkozó jogszabályok értelmében bejelentés alapján szervezzük, melyek részletes tájékoztatóin jelöltünk (B/2020/000752).
Felnőttképzést kiegészítő szolgáltatásaink:
Képzési szükségletek felmérése
Előzetes tudásszint felmérés
A jelentkezők számára az OKTÁV rendszeres időközönként a képzéseivel és a képzések szervezésével kapcsolatos e-mailt küld(het), melyhez a jelentkező a jelentkezési lap beküldésével hozzájárul.
A Jelentkezési lap leadásával a jelentkező hozzájárul személyes adatainak kezeléséhez a szerződések előkészítése, megkötése, valamint a tanfolyami részvétel dokumentálása céljából. Képzéseink végén az OKTÁV a csoportjai számára Szakképzési Akkreditált Vizsgaközpontban megrendeli a vizsgát és e vizsgaközpont számára vizsgaszervezés céljából átadja a részvevők vizsgaszervezéshez szükséges adatait.
A jelentkező – a személyes leadás kivételével – minden esetben írásos visszajelzést kap arról, hogy jelentkezése megérkezett. Ezt követően az általa megadott elérhetőségeken keresztül munkatáraink tájékoztatják a képzés megkezdéséig szükséges és hasznos információkról. (Pl. várható tanfolyamindulás, dokumentumok bemutatásával kapcsolatos tudnivalók, stb.)
Tanfolyamaink megfelelő számú jelentkező összegyűlésekor indulnak. A beiratkozáskor / tanfolyamindításkor a résztvevők további hasznos információkat kapnak a tanfolyammal kapcsolatban, és sor kerül a képzési, felnőttképzési szerződés megkötésére.
Fizetési kötelezettség kizárólag a felnőttképzési szerződés aláírását követően, a szerződés hatálybalépésével jön létre. Résztvevőnek joga van saját magától különböző személyt vagy szervezetet megjelölni költségviselőként, de amennyiben az így megjelölt költségviselő a résztvevő által aláírt képzési, felnőttképzési szerződésben megjelölt fizetési kötelezettségnek nem tesz eleget az előírt időben vagy mértékben, úgy a fizetési kötelezettség a résztvevőt terheli.
A résztvevőknek a beiratkozás napján írásos dokumentumokkal kell igazolniuk a képzésbe való bekapcsolódás feltételeinek való megfelelőségüket (pl. iskolai végzettség, egészségügyi alkalmasság stb.). Ezekről dokumentációs céllal hiteles másolat kerül a tanfolyami dossziéba. Amennyiben a résztvevő a belépési feltételeknek való megfelelését igazoló dokumentumokat nem mutatja be a képzési, felnőttképzési szerződés megkötése előtt, úgy a tanfolyamot a saját felelősségre látogatja, és a szerződésben vállalt minden kötelezettségének, beleértve a fizetést is, köteles eleget tenni akkor is, ha kiderül, hogy a belépési feltételeknek nem felel meg. Ebben az esetben szakmai vizsgára vagy képesítő vizsgára vagy egyéb vizsgára nem bocsátható, igény esetén a tanfolyam látogatásáról kaphat igazolást, a belépési feltételeknek való meg nem felelés feltüntetése mellett.
A nem magyar állampolgárok, vagy a nem magyar nyelven kiállított bemeneti feltételeket (érettségi bizonyítvány, szakképzettség, szakképesítés) a jelentkezőnek – a vonatkozó jogszabályok értelmében – az Oktatási Hivatal Nemzeti Ekvivalencia és Információs Központban (MEIK) kell elismertetni és a MEIK által kiadott magyar nyelvű dokumentummal lehet a képzésekre beiratkozni. Részletes információ: https://www.oktatas.hu/kepesitesek_elismertetese/meik_oldalak.
A felnőttképzési szerződés megkötésével a résztvevő felnőttképzési szolgáltatást vesz igénybe, melynek formája lehet: kontaktóra, távoktatás, blended learning. A vonatkozó jogszabályi rendelkezések értelmében kontaktórának minősül a tanteremben megvalósuló képzések mellett a résztvevő online jelenlétét igénylő, valós idejű és interaktív, online térben lebonyolított tanóra. A szerződés akkor jön létre, amikor a felek kölcsönösen aláírják a felnőttképzési szerződést.
Állam által elismert résszakmákra vagy szakképesítésekre felkészítő oktatásainkra, képzéseinkre beiratkozó résztvevőink számára – a lent felsorolt esetek kivételével – ingyenes előzetes tudásszint felmérési lehetőséget (ETM) biztosítunk. A felnőtt tanulók sok olyan élet-, és munkatapasztalattal rendelkeznek, amelyeknek nagy hasznát vehetik a szakmai tanfolyam során. Ezen tapasztalatok értékének és felhasználhatóságának gyakran nincsenek is teljes mértékben tudatában. Az előzetes tudásszint felmérés megszervezésével képzőként eleget teszünk a vonatkozó jogszabályi előírásoknak, amelyeknek értelmében a felmérésen elért eredmény a képzési időbe – felmentés formájában – beszámítandó. Az előzetes tudásszint felmérésen elért, és a felnőttképzési szerződésben feltüntetett mértékű minimum szint elérése esetén a résztvevő saját kérésére felmentést biztosítunk az adott tananyagegység(ek) elsajátítására irányuló képzési rész(ek) alól. Amennyiben a résztvevő az előzetes tudásszint felmérésen az előírt szintet eléri, úgy a felnőttképzési szerződés hatályba lép. Ha a résztvevő az előírt szint elérése esetén a tanfolyamot nem kezdi meg, arról kimarad, vagy a képzés végéig nem fizeti be a teljes képzési díjat, úgy a tudásszint felmérésért tananyagegységenként 15.000 Ft díj megfizetésére köteles. A felmérésen elért eredmény kizárólag az OKTÁV által szervezett saját képzéseken használható fel tananyagegységek alóli felmentésre.
A felnőttképzések képzési díját a www.oktav.hu honlapján tesszük közzé. A képzési díj tartalmaz minden a képzés lebonyolítása során felmerülő költséget. A képzési díj fizetésekor magánszemélyek számára kamatmentes részletfizetési lehetőséget biztosítunk. Fizetési módok: átutalás vagy készpénz, készpénzhelyettesítő fizetés. Készpénzes befizetés kizárólag csekken, illetve a székhelyünkön található pénztárban teljesíthető. Készpénzhelyettesítő fizetési forma a bankkártyával történő fizetés, melyre székhelyünkön, és Budapesten a Gizella utcai ügyfélszolgálaton van lehetőség ügyfélfogadási időben. A képzési díjról a felnőttképzési szerződés megkötését követően e-mail-ben küldünk számlát a költségviselő számára. A fizetési határidő(ke)t a számla tartalmazza. Az a résztvevő, aki az aktuális részlet befizetésével 5 munkanapot késik, elveszti a részletfizetésre való jogosultságát. Amennyiben a résztvevő elérhetőségi adatai hibásan szerepeltek a képzési, felnőttképzési szerződésben vagy idővel megváltoznak, és erről a résztvevő a képzőt nem értesíti írásban, úgy képző az ebből eredő károkért, hátrányos következményekért nem vállal felelősséget.
Tanfolyamról történő kimaradás szándékát és a szerződés közös megszüntetésére irányuló kérelmét a résztvevő kizárólag írásban jelezheti a tanfolyamvezető felé. Az erre az esetre vonatkozó fizetési kötelezettségeket a felnőttképzési szerződés tartalmazza.
Panaszt a Résztvevő az alábbi módon tehet:
e-mailben: a tanfolyamvezetőnél, vagy az oktav [at] oktav [dot] hu e-mail címen,
személyesen, melyet a panaszt fogadó munkatárs köteles Panaszjegyzőkönyvben rögzíteni és továbbítani az illetékes tanfolyamvezetőnek, szakmai-, gazdasági vezetőnek,
írásban postai levélként: 2509 Esztergom-kertváros, Wesselényi M. u. 35–39.
Az OKTÁV Zrt. a panaszt legkésőbb 15 munkanapon belül kivizsgálja és írásban, vagy e-mail-ben válaszol arra.
A jelentkezők, tanfolyami és vizsga résztvevők személyes adatait az OKTÁV a hatályos hazai és EU-s jogszabályok szerint kezeli. Az adatkezelésről bővebb tájékoztatást, az Adatvédelmi és adatkezelési tájékoztató tartalmaz. Az OKTÁV Zrt. vállalja, hogy a képzést a vonatkozó jogszabályi előírásoknak megfelelően, szakszerűen, az adott képzési program/szakmai program szerint végzi el. Az OKTÁV Zrt. nem vállal felelősséget a Résztvevő oldalán bekövetkező technikai hibákért (pl. internetkimaradás), kivéve, ha az a képző hibájára vezethető vissza.
Jelen ÁSZF 2025. július 20-tól hatályos, visszavonásig. Az OKTÁV Zrt. fenntartja a jogot, hogy az ÁSZF-et bármikor módosítsa. A módosítások a közzététel napján lépnek hatályba. A jelen ÁSZF a felnőttképzési szerződés elválaszthatatlan részét képezi, mely a www.oktav.hu oldalon kerül közzétételre.